Veckomöte 2022-03-25
Närvaro: 15 Medlemmar +
             AG ELISABETH Strokirk
             Föredragshållare Joakim Ormsmarck

Dagens föredrag handlade om Laholms Tidning men först tog Presidenten ordet och meddelade att vårt projekt Bästa kompis drar igång samt att vi i maj månad kommer att genomföra ett studiebesök i Linköping. Vi kommer troligen att åka buss gemensamt dit.

Den 8 april är sista gången på 4 månader som vi är på Gröna Hästen men efter renoveringen kommer vi att komma tillbaka till Gröna Hästen i någon form.

Därefter var det dags för vår AG att berätta hur hon besöker sina 12 klubbar i distriktet. Elisabeth meddelar också att Ukrainainsamlingen nått 5 500 000 som kommer att dubbleras av Akelius.

Distriktsindelningen är avgjord och vår klubb hamnar tillsammans med Halmstad i Skånedistriktet.

Nu till dagens föredrag av Joakim S Ormsmarck som berättade att han är utbildad inom media är hobbyvinbonde. Joakim åt 2018 lunch med vår egen Mats Olofsson och där började resan med LT.

LT var borta från marknaden under 3-4 månader och det fanns ett krav att redaktionen skulle ligga i Laholm, vilket den numera gör på Bagareliden.

Efter en del turer så ägde Bonniers den 90-åriga LT men Joakim förhandlade med Bonniers om att få köpa LT, vilket han senare gjorde.

LT är ju en gratistidning som är beroende av goda annonsintäkter. Då 8 av 10 laholmare läser LT så känns förutsättningarna som goda att lyckas. Man tittar inte tillbaka utan spanar framåt hela tiden. Man har idag en papperstidning, en fungerande hemsida samt en podd.

LT:s framtid ser ljus ut enigt Joakim där LT är framgångsrik när det gäller politiken och sporten framförallt.

Vi fick tipset av Joakim att kontakta reportrarna på LT och bjuda in dem på något av våra möten. Det behöver inte vara så svårt att få publicitet om Rotary och om vad vi gör i form av Bästa Kompis, Ssenyange-projektet m.m.

Nästa möte är på torsdag den 31:e mars på Rejmes.

Besök hos Rejmes Laholm - obs anmälan
31 mar 2022

Möte (program meddelas senare)
08 apr 2022

Inget möte (Långfredag)
15 apr 2022

Besök på Diab - obs anmälan obligatorisk (max 20).
21 apr 2022