Veckomöte 25 mars 2022
     President. Hans-Erik Hendriksen
Antal klubbmedlemmar 15 och 2 gäster.

Mötesledare i presidentens frånvaro var Hans-Erik Hendriksen.

Hans-Erik uttryckte sin stora bestörtning över den rådande situationen efter det ryska överfallet på Ukraina.  Han hälsade från presidenten Lars Hed och past president Göran Johansson.

Dagens talare var klubbmedlemmen Björn Brorsson som med stort engagemang
presenterade företaget Diab och de innovativa produkter som företaget tillverkar. Det började med en enkel start i Laholms gamle Linberedningsverk för mer än 50 år till idag en stor producent av kärnmaterialet Divynicell med fabriker runt om i världen..
Björn demonstrerade  på ett instruktivt sätt styrkan på olika laminerade skivor och informerade om de användningsområden (vindkraftverk, båtar, karosserier mm mm) där Diab-produkterna används.

Klubben är inbjuden till Diab torsdagen 21 April för en presentation av verksamheten , lunch och rundvisning i produktionen.
Vi måste ha förhandsanmälningar eftersom gränsen er satt till 20 deltagande.

Nästa klubbmöte den 4 mars får vi besök av konditor Richard Andersson som vill presentera ”Kafékultur”  + att Ulf Holmberg kommer att anordna ett vinlotteri.
Besök av konditori Cecils ägare Rickard
04 mar 2022

Kommunens lansbygdsutvecklare Reino Jacobsson
11 mar 2022